Isgata

Det är is överallt. Det går inte att gå och än mindre går det att rida. Hade iaf lovat att hjälpa Frida och Issa som skulle hoppa Lady och Molly idag så var med dem i ridhuset och hjälpte till, när vi kom tillbaka så tog jag in alla hästar utom Latina och Cheyenne som jag inte vågade ta in förens det blivit sandat överallt (dom är ju barfota). De fick vara ute tills kl 21 då pappa hade hämtat sand och sandat hela gården, under tiden jag väntade på det så gick jag in och åt middag och var med Nova innan jag kunde gå ut och ta in dem och kvällsfodra alla.


Nu när vi skulle gå och lägga oss hände det jag har fasat för sedan Nova föddes.. jag halkade på isen och ramlade omkull när jag bar Nova. Fy vilken panik! Men som tur är så höll jag henne hårt mot mig och det var bara mina stackars knän som blev ordentligt misshandlade, dom kommer att vara blåa och fina imorgon..

Nu sover hon iaf gott i sin säng och brevid mig ligger Markus och tittar på rallyfilm... nu måste jag försöka att sova, denna veckans sista jobbdag väntar imorgon!