Bajs helg

God morgon måndag! 
Hoppas att denna vecka kommer att vara lite bättre än vad helgen har varit...
Det började ju fint med att Frida mosade ansiktet när jag var iväg på rally i lördags, sen igår när jag var ute
i stallet så kommer Adde i panik och skriker att jag måste komma in för att Arian har gjort sig illa...
Mycket riktigt, han hade hoppat i sängen, ramlat och slagit huvudet i nattduksbordet och hade en jack
i bakhuvudet.. det var bara för mig att släppa ut Bananja igen som jag precis skulle göra iordning för ridning
och ta Nova och Adde så att mamma kunde åka till Huddinge sjukhus med Arian. 
Sen ringer Markus som hade åkt bort till vårat hus för att hämta några grejer och säger att det är en vattenläcka
i badrummet. Seriöst. Det var det enda rum vi hade tänkt vänta lite med att renovera på nerevåningen eftersom
att det var okej i skicket.. men men.. då river vi väl upp det rummet också då. Jag känner hur det bara
blir längre och längre tills vi kommer att kunna flytta in. Nu i januari/februari har vi ingen tid till att vara där och
jobba alls då det är väldigt tajt med tävlingar och annat (ja, vi är dumma i huvudet som prioriterar tävlingar
framför renoveringen men det är så det är) och jag får just nu sjuk ångest av att tänka på huset då vi har för
lite tid och alldeles för lite hjälp men det står där det står, vi äger det redan och om det så dröjer flera år tills
vi flyttar in så gjorde vi ett väldigt smart köp.
 
Iaf, innan Adde kom ut så hann jag iaf fixa alla stallsysslor och rida ut en sväng på Mona. Första ridpasset
som jag red henne utan sällskap, det gick som allt annat med henne väldigt bra, dock så fick hon uppleva
lite väl mycket kanske då vi mötte en flock med höns, en trakor körde i skogen och en tant piskade mattor
där vi red förbi men hon skötte sig som den stjärna hon är. Haha, jag väntar bara på ett bakslag med denna
häst men än så länge så har det inte kommit något. Hon är så vettig i huvudet, credd till familjen Wingqvist
helt enkelt som har fött upp henne!
 
Senare på kvällen när alla hade kommit hem så kunde jag gå ut och ta in alla hästarna och passade då på
att longera Bananja inspänd på åkern en stund.. ville inte låta henne vila då hon hade sin planerade vilodag
i fredags, sen skulle Frida och Issa rida ut på mina hästar i lördags men då blev ju Frida skallad så dom fick vila och då var det helt enkelt inte lämpligt att hon vilade en tredje dag. Hon var iaf fin, bockade lite och
busade runt först men avslutade avslappnat och fint.
 
Well, småttingarna är lämnade på dagis och nu ska Adde lämnas i skolan så att jag kan åka till jobbet.
Hoppas att ni har en bra måndag! ♥
 
Mona har så himla mycket man.. haha
 
Monis ♥ (ja, hon brukar alltid ha benskydd fram men pga något litet skav på kotan fick hon gå utan skydd igår.)