Godnatt

Nu ska jag nog försöka att sova, har legat i sängen och fixat massor på telefonen men nu går nog mina ögon snart i kors så får nog ge upp för idag.


Det blev ingen provridning idag, dom bokade av 20min innan (idiotiska jävla spekulanter som vi alltid råkar ut för) men eftersom att jag ändå var i ridhuset så red jag ett pass där och B var verkligen super fin!
Väl hemma sen igen så fixade jag alla stallsysslor och när Frida kom så red vi ut och klättrade med Mona och Lady.
Sen har kvällen spenderats med Nova, vi lekte inne, var ute i garaget en sväng och tittade vad Markus gjorde och sen avslutade vi med att kvällsfodra hästarna och gosa med katterna innan vi gick in och la oss, hon somnade som en stock direkt! 

Det är så häftigt nu för det går verkligen att prata med Nova, hon förstår det man säger och kan säga de flesta ord så hon kan svara på det. Hon har full koll på allt, är sjukt ordningsam och städar samt plockar undan efter alla samtidigt som hon är världens busigaste och rör till bland sina egna saker. Hon kramas och säger förlåt om hon gjort något fel men gör lite sattyg när hon tror att vi vuxna inte ser... typ slår Arian och snor hans saker. Hon själv är svin tuff, ramlar och slår sig men grinar inte utan bara reser sig och fortsätter. Nu har hon även börjat gå på pottan, jag har ingen aning om i vilken ålder de brukar att börja göra det men enligt dagis personalen så är hon väldigt mycket före i utvecklingen när det gäller allt, jag själv har ingen uppfattning om vad som är normalt men om hon nu utvecklas snabbt så har hon nog Adde och Arian att tacka för det, hennes stora idoler som är världens bästa morbröder till henne!
Well, nu är det dags att sluta skryta (svårt när den där lilla människan är det bästa som finns) och sova istället så godnatt på er :)