Tisdag

Livet fortsätter och även fast det är tomt utan min älskade Diesel och jag saknar honom varje sekund så kan ju tyvärr inte allt annat stanna. 
Jag låg i soffan i princip hela dagen igår, var visserligen barnvakt till grabbarna då mamma var borta men hade inte ork till något annat alls. Frida var snäll och tog mockning och alla stallsysslor samt insläppet och kvällsfodringen.
Imorse fick jag dock ta mig i kragen, gick upp samtidigt som Markus som åkte till jobbet, gick ut i stallet och fodrade, släppte ut tre hästar och longerade sedan Latina och Bananja på åkern och så kom Frida som longerade Valle och sen hjälptes vi åt med alla sysslor i stallet.
När vi var klara så åkte mamma och Frida till sjukhuset och jag är barnvakt åt grabbarna igen, får se när de kommer hem.
Tanken är att åka till srk och gå på clinic ikväll så förhoppningsvis kan någon ta någon av kidsen innan det, blir osmidigt att släpa med alla tre dit ;)

Latina imorse!

Såhär ser mina hästars utrustning ut vid longering. Back on track ryggvärmare och ett skrittmaskinstäcke över det.
Sedan benskydd och boots och idag longerade jag båda med gouge, brukar växla mellan gouge och pessoasele.