Lördag

 
Är inte speciellt glad idag faktiskt.
Har varit på tävling idag i Katrineholm med Frida, vi hade med oss Latina och Bananja som jag
red 110 och 115 på. Tanken var att dom skulle få gå ner och gå en lite lättare tävling nu i mellan
när framförallt Bananja har fått hoppa lite större.
 
Började med att rida 110 på Latina, hon var fin men i svängen mot hinder nr 5 så hade hon korsgalopp
och vägrade att byta (jag satt verkligen och försökte byta genom hela kortsidan, mupphäst!) så i
svägen surade hon till och började sparka så jag gjorde bara halt, ryggade några steg och började sedan
om, då hoppade hon resten bra, rev dock sista hindret.
 
Sedan var det Bananjas tur, hon var lite crazy på framhoppningen men inne på banan var hon lugn och
fin, hoppade lugnt och var med mig hela tiden så kunde rida på lite. När jag vänder upp mot sista hindret
så hoppar en liten unge med rosa jacka upp på sargen och skrämmer Bananja som kastar sig åt sidan.
Jag stannade direkt och försökte få en reaktion av domaren men icke så hoppade bara sista hindret och 
gick fram till henne och då fick jag till svar att jag skulle prata med överdomaren. Gjorde det direkt utanför
ridhuset och under tiden hade dom prisutdelning vilket gjorde att jag inte kunde rida om det sista eftersom
att jag skulle hamnat på placering... Överdomaren var inte helt nöjd över arrangören och domaren så jag
fick alla pengar tillbaka. 
 
Red sedan 115, lagom irriterad.. Började med Bananja, hon hoppade fint även här men när jag kom till 
det stället där hon tidigare blev skrämd så slog hon på en tvärnit och jag flög av. KUL.
 
Gick bara ut och bytte häst direkt och red sedan en felfri runda på Latina. Tur att dagen avslutades lite
okej men är fan tveksam till att någonsin åka tillbaka till det där kassa stället, var inte bara jag som var
missnöjd över deras otroligt dåliga beslut.. Bland annat så öppnade funktionärerna dörrarna mitt i pågående
ritter vilket skrämde hästar, sekretariatet var riktigt okunniga osv...
 
Nu har jag hoppat i min onepiece och krypit ner i soffan och här tänker jag ligga tills imorgon bitti, Frida
ska sova här så hon kommer väl ut strax också.
 
 
#1 - - sBurman:

Det var kuuuul att se dig iaf trots att saker blev som dom blev, speciellt tråkigt i 110 med B <3

Svar: <3
Sophia