Graviditeten

 
Jag fick en fråga om jag kunde skriva lite om graviditeten varje vecka så tänkte att jag ska försöka
att få med det lite i de vardagliga inläggen. Men kan berätta lite om vad som har hänt än så länge :)
 
Allt började med att jag fick ont i magen, eller egentligen mer i sidan och jag hade det i några dagar.
Jag började fundera lite vad det kunde vara och för säkerhetsskull så gjorde jag ett test som visade
att jag var gravid. Ringde direkt till Markus och berättade och han blev chockad precis som jag,
vi har dock aldrig tvekat på att vi skulle behålla det även fast det inte alls var planerat.
Berättade därefter för Frida, Emmie, Sofie och Fredrik (dom är ju mina bffs) och Markus berättade för
en två av sina vänner sedan väntade vi några dagar med att berätta för alla andra men alla tog det
väldigt bra faktiskt även om det kom lite oväntat även för dem.
 
Jag har varit hos barnmorskan två gånger, en gång för att gå igenom lite vad som kommer att hända
och då fick jag remiss till att göra ett tidigt ultraljud då vi inte alls visste hur länge det gått. Så vi fick
se den lille parveln redan i vecka 9. Var sedan hos barnmorskan en gång till och fick då remiss till
att göra KUB test och RUL. Gjorde KUB testet förra veckan och det visade ingenting konstigt utan
det såg ut som en frisk liten bebis än så länge. RUL ska jag göra senare, tror det blev i november.
Anledningen till att vi berättade det så pass "tidigt" var för att jag ville kunna förklara varför jag inte
kan åka rally just nu och för att jag är så sjukligt trött hela tiden vilket märks på mig rätt tydligt.
 
Vi är så otroligt glada och är så inställda på att få våran lilla skrutt i april. ♥
 
 
#1 - - Emmie:

<3

Svar: <3 <3
Sophia

#2 - - anna:

du kommer bli en dålig mamma

Svar: Känns inte värt att besvara ditt påstående då du uppenbarligen inte känner mig :)
Sophia