Helg

 
Grymt skönt med helg!
Inledde helgen igår med en helkväll i stallet, Frida hade mockat innan hon åkte så jag kunde
fokusera på hästarna. Började med Bananja som har varit lite knepig den senaste veckan, tror att
det beror på att hon börjar fälla nu och är lite känslig. Hon får skav överallt och är i princip inpackad
i fårskinn när jag rider men har ändå varit rätt knäpp till och från och igår var inget undantag.. När jag
skrittade fram (skrittar alltid en runda ute på grusvägen innan jag rider i paddocken för att värma upp)
så från ingenstans så sköt hon helt plötsligt iväg i en bockserie ute på vägen och där satt jag med 
långa tyglar helt oförberedd så jag flög ju såklart som en vante och av ren reflex så höll jag kvar i tyglarna
när jag låg på backen = hon släpade mig en bit på grusvägen. Gjorde rätt ont ja.
Ledde iaf ner henne till paddocken efteråt och hade faktiskt ett riktigt bra pass, knäpphäst!
 
Red efter det Latina som var fantastiskt fin! Skuttade över några små hinder och hon gjorde allt väldigt
okomplicerat och bra. Bytte sedan häst till Lotus som fick jogga i pessoaselen, väldigt nyttigt för honom
och han blir verkligen såååå fin efter en dags jobb i pessoan!
Gjorde sedan samma pessoasele jobb med Molly och avslutade kvällen med att longera Bira och sedan
kvällsfodra och fixa lite.
 
Sov pissigt jävla illa hela natten och vaknade död, som vanligt när jag är ensam hemma.
Var uppe imorse och fodrade och släppte ut, hade egentligen tänkt rida på morgonen men var för trött så
jag gick istället in till mamma och däckade på hennes soffa en stund och åt frukost med små grabbarna
innan jag gick ut i stallet igen. Gjorde alla sysslor som mockning och mat, fyllde vatten i hagarna och red
sen Bananja, Latina och Lotus i paddocken. Alla fick göra typ samma jobb, rätt basic och inte så långa
pass då tjejerna bara kändes igenom inför morgondagens tävling. Lotus fick även hoppa några språng,
alla var riktigt fina och lättjobbade idag! Molly och Bira fick vila då jag hade lovat att vara barnvakt från
kl 17 då mamma och pappa skulle på 40-års fest hos en kompis. Så det är vad kvällen har spenderats
med, gos och bus med mina favorit killar! Jag var dock ute i stallet en sväng och tog in och fodrade
hästarna också såklart! Ska se om jag kan sova en stund på soffan hos dom då jag inte vet när mamma
och pappa kommer hem så att jag kan gå över till mig. Blir inte så tidigt imorgon, ska fodra vid 6 som vanligt
och sen fixa lite i stallet innan jag åker iväg till hemmaklubben Södertälje där vi ska tävla imorgon.
 
Bananja fixade fina repor på min favorit hjälm :(
 
Gosungar ♥