Lördag 20 Juni

Att släppa taget

När är det dags för föräldrarna att släppa taget om sina barn?
Min mamma säger att det blir när jag flyttar, men jag tror inte alls på
det. Hon är en sådan person som måste ha koll på allt och jag tror
inte att hon någon gång kommer att släppa taget.
Om jag mot förmodan skulle tex åka på tävling med någon av hästarna
utan henne så får man räkna med minst 10 samtal bara för att hon måste
ha koll och veta att vi klarar oss.
Oftast är det bra att hon har koll, men ibland kan det bli för mkt och både jag
och mina syskon reagerar genom att bli arga.
Hon kommer att ha lika stor koll på mig när jag har flyttat, det är jag helt
övertygad om.


Men nu är det dags för sängen tror jag, ska upp tidigt imrogon och
fortsätta att packa och fixa i stallet.  Tänkte hinna rida alla hästarna
en sista gång innan jag åker. Kommer att sakna dom och allt här hemma.
Men puss & godnatt på er nu.