Vecka 32

 
Jag kan inte riktigt förstå att jag idag går in i vecka 32, det är inte långt kvar alls tills vi får träffa våran lilla skrutt!
Jag kom på när jag såg att Helena skrev om namn på deras lille att jag inte tror att jag har skrivit något om det än?
 
Långt innan jag blev gravid så har jag och Markus alltid pratat om namn, mest på kul.
Så kom Markus på namnet Nova vilket kommer från hans förra rallybil, en Opel corsa.
Jag tyckte också att det var super fint och då bestämde vi lite omedvetet att när vi väl får barn (om det blir en
tjej) så ska hon heta Nova. Nu blev det dock väldigt mycket tidigare än vad vi trodde!
Så när vi skulle berätta för blivande mormor och farmor så sa vi liksom att "Nu ska vi och Nova sova" utan att
vi ens visste könet.
(Och nej, dom fattade ändå inte att jag var gravid... det tog ett antal pikar för dem innan de förstod.. Varför vi inte bara sa det rakt ut? Vi var rädda. haha)
Killnamn har vi inte kommit överens om, så om det mot förmodan (man vet ju faktiskt aldrig!) skulle komma ut
en liten pojke då får han nog vara namnlös i några dagar.
 
Men tanken är iaf att hon (om det nu är en tjej som kommer ut) ska heta Nova Sophia Linnea Theorin.
Sophia är nämligen släktnamn på min mammas sida där alla mina yngre kusiner heter Sophia i mellannamn
och Linnea är från Markus släkt. Sedan så får hon ta Markus efternamn direkt så slipper hon byta sen ;)
Så vi får helt enkelt hoppas att det ser ut som en liten Nova för vi har inget reservnamn, haha!