Vingåker ryttarförening

 
Igår, torsdag var jag i Vingåker och tävlade med Latina och Bananja.
Hade med mig bästa Hanna som var en riktig super hjälp!
Vi kom till tävlingen ca kl 10 och jag red första klassen strax efter det, vi åkte därifrån kl 19
på kvällen, väldigt lång dag alltså vilket gjorde Bananja som inte är så rutinerad på det här
med tävlingar väldigt trött i huvudet. Dessutom så stog hon själv i lastbilen för första gången
medans jag red Latina vilket verkar ha tagit mycket på henne trots att hon skötte sig bra.
 
Bananja
100 (avd B): felfri och placerad
110 (avd B): 16 fel
 
I första klassen så var hon väldigt laddad och backade inte riktigt av själv så jag fick hjälpa henne
rätt mycket men hon hoppade väldigt väl och fick många fina språng.
I andra klassen var hon trött, riktigt trött. Jag fick för första gången rida med lite ben på henne,
en oxer nådde hon inte riktigt över då hon hoppade för runt och landade på bakbommen, det andra
var rivningar som kommer då hon inte riktigt orkar.
Mer styrka och rutin är det som behövs!
 
Latina
110: felfri och placerad
 
Jag misstänkte i veckan att hennes brunst äntligen har gått över så då min syster fick stryka sin
häst så tog jag hennes plats med Latina. Och JA, brunsten hade definitivt gått över!
Hon bjöd riktigt bra och hoppade fina språng och jag kunde till och med svänga lite, det kändes
så skönt att äntligen få tillbaka min Latina! Dock tycker jag att min ridning är lite för avvaktande på
henne just nu, ska jobba på det!
 
Stort tack till Hanna som var med mig hela den här långa tävlingsdagen och hjälpte med allt
och tack till mamma som mockade och fixade hemma samt Frida som fixade allt annat i stallet
och tog in alla hästar och sådär! ♥