Tränings tävling

Började dagen med att nästan försova mig, men blev som tur väckt av syster
så fick hoppa upp ur sängen (nej.. soffan, sov inne hos mina föräldrar inatt
för att värmen har pajjat hos mig. igen.)
Sen ut och starta bilen och åka till srk.
Först så hjälpte jag och Frida till att fixa så att banan blev rätt med Annelie och
sen så hjälpte jag ponnyryttarna inne på framridningen en stund innan jag själv
skulle hoppa.. Resultaten för mig och hästarna idag blev mkt blandade...

JW (Johnnie Walker), 90cm: Hans första tävling. Men han hoppade en super
runda! Hade riktigt bra känsla hela banan och han var otroligt reglerbar.
Duktiga, duktiga plutten! Det blev en felfri ritt.

Junior (Lavenir Z), 90cm: Hans första hopptävling någonsin då Pelle endast
tävlar dressyr på honom. Han var helt otroligt spänd inne på framridningen och
det höll i sig inne på banan med.. samtidigt så är han väldigt, väldigt tittig.
Vi tog oss runt banan med några stopp och några volter som jag la, men han
hoppade alla hinder till slut. Bra träning för honom, absolut men ingen bra känsla
med honom idag alls.

Latina Z, 100cm: Hon var spänd hon med, men inte alls på samma sätt som Junior.
Hon hoppade en felfri runda men var rädd för den nya spegeln på väggen och drog
mot hästarna i collecten.
110cm: Hon var nästan lika spänd andra rundan med och blev även lite stark.. måste
verkligen hitta ett bättre bett till henne. Blev två små pet, ett var på ett räcke där hon
nästan stannade vid collecten precis innan så blev lite kort anridning. Det andra var
på a-hindret in i kombinationen där hon helt enkelt inte drog upp benen tillräckligt snabbt.
Men 8fel i hennes andra 110.

Sen påvägen hem från tävlingen så åkte jag och Frida och tittade på när killarna spelade
innebandy match som dom vann. Men nu satte Jonnyprecis en godispåse i handen på mig
så nu blir det myskväll! :) Börjar jobba 7.30 som vanligt imorgon så måste sova
tidigt idag!
Bilder från tävlingen kommer imorgon!

Puss och natti på er.