Tävlingarna i helgen

Har som sagt varit dålig på att uppdatera i helgen så tänkte berätta lite om
hur tävlingarna faktiskt gick i helgen.
Åkte ju till Lidköping mitt på dagen i torsdags så hann med att tömköra Latina
och rida Rolle innan vi åkte.
Kom ner till Lidköping rätt sent på eftermiddagen så gjorde bara iordning boxarna
och sen så joggade vi hästarna en stund ute i paddocken.
Sen på fredagen så red jag två klasser och på lördagen red jag en klass innan vi
åkte hem. Latina skötte sig super hela helgen.

Reg 110 (fredag): 0a i grunden. Kändes super! Fick sen ett pet i omhoppningen,
ett riktigt skit pet pga att jag svängde lite tidigt.

Reg 120 (fredag): 8 fel i grunden. Hon hoppade jätte bra förutom på just dom
två hindrena där hon rev.. Jag hittade inget avstånd till något av de hindrena
och då började jag ta i henne. (dumma jag!! får inte ta in henne!)
Men hon skötte sig super!

Nat 120 (lördag): 4 fel i grunden. Fick lite långt på en distans så hon räckte inte
riktigt över en oxer och petade bakbommen.

Är super nöjd med henne, hela den här helgen!
Åkte sen direkt hem och red Rolle som skulle gå i div 1 laget i dressyr dagen efter
så trimmade på honom och packade alla grejer.
Sen på söndagen så åkte vi till Gömmargården, i laget red Lena, Maria och jag.
Vi red en MsvB:2, Rolle var lite av och på hela tiden, antingen så drog han eller
så tvärnitade han, men förövrigt så var det inga missar så vi fick 59.30%.
Inte alls nöjd, men ska testa att lätta lite på kindkedjan nästa gång efter framridningen
och se om det känns bättre då. Laget slutade på en 4e plats (0.2% från 3e plats)
och Lena fick en individuell placering.


Mami kom och fotade Rolle lite på div 1.