Torsdag

Idag har jag haft en lugn dag verkligen. Gick av mitt nattpass vid 7.30, åkte hem och släppte ut hästarna som fick äta sin frukost ute så att jag kunde gå och lägga mig. Vaknade sen vid kl 14 och gick ut i stallet och hjälpte Frida och mamma som var i full gång med att fixa alla sysslor. Hästarna vilade idag så jag kunde sen spendera hela eftermiddagen och kvällen med Nova när hon kom hem med Markus som hade varit på dagis under eftermiddagen tillsammans med Erik och varit med på julpysslet. 

Nu ska jag gå på ett nytt nattpass kl 22, imorgon blir det sen en rätt stressig morgon för vi ska till friends och Sthlm horseshow nämligen.

Förresten, ni är många som har frågat.. och ja, jag har ett nytt jobb. Jag jobbar numera som personlig assistent, får inte berätta så mycket men jag har en 90% tjänst och trivs jätte bra, jobbar mestadels nätter men även dagtid och kvällar ibland. Det känns helt plötsligt som att jag har så mycket mer tid och jag får mer tid med Nova varje dag vilket är guld värt!

(null)


#1 - - Milva :

Trivdes oxå sjukt bra som assistent. Gäller bara att man hamnar på ett bra ställe. Jobbade 90% jag med med mest nätter. Sjuuuukt skönt 😍 dock är det rätt skönt att jobba dag nu mån-fredag och lediga helger (mitt första jobb med sådana tider) dock saknar jag dessa lediga dagar i veckorna och all ledig tid på dagarna. Men jag ska inte klaga heller 😉