Måndag

God morgon måndag!
Jag har sån sjuk träningsvärk i ben, armar, rumpa och rygg idag, sjukt jobbigt men ändå rätt skön känsla.
Hade avstämning med min pt igår nu när vi kommit halvvägs (1,5 månad har vi kört) och jag har nu gått ner 6,5kg.. Mitt mål är att gå ner 12kg totalt under 3 månader så får nog fasen öka lite nu.. det blir svårare att gå ner i vikt för varje vecka.
 
Hur som helst, jag har sovit dåligt inatt.. drömde en hemsk jäkla mardröm som innefattade barnen (alltså Adde, Arian och Nova) och vaknade kl 02.30. Fy fasen vad hemskt det var, kunde inte alls somna om efter det och låg vaken till typ 04.30, väckte stackars Markus som la sig och höll om mig sen ringde klockan 05.30..
 
Idag är planen att jobba 7-16. Nova är hemma med sin mormor då dagis är stängt idag.
Sedan i eftermiddag/kväll blir det stallfix, motionering av hästar, träning och massa bus med Novis ♥
Ska försöka hitta en dag när jag kan vara lite ledig på kvällen också, Adde vill att vi ska ha en egen dag ihop, som vi alltid hade förut innan Nova kom. Självklart så ska vi fixa till en sådan dag, han älskar Nova över allt annat men jag förstår ju såklart att det blivit lite annorlunda sedan hon kom.
Han hittade förresten på en liten sång/rim/rap i helgen och refrängen var typ "Våran lilla Nova, hon är en gåva", alltså man vill typ grina när man ser hur mycket de två älskar varandra. (Självklart älskar hon och Arian även varandra men det blir mer konkurrens mellan dem och Arian är alldeles för snäll så Nova bossar runt med honom.)
 
Igår så hade förresten äntligen ridbanan torkat upp hyfsat så jag och Frida tog tillfället i akt och passade på att trimma lite där. Började med Bananja och Lady, jag red hela passet utan stigbyglar och Frida red utan stigbyglar i traven iaf. Bananja var sjukt fin! Sedan tog vi Mona och Valle som även de fick gå ett pass på ridbanan, Mona fick även hoppa några små skutt och skötte sig fint som alltid! Nu ska hon få några dagars vila.
 
Well, nu har ni nog fått uppdatering på alla fronter va? Dags att jobba lite. Ha en fin dag ♥
 
Fiiiiina, fina Mona!