Snökaos

Fy vad snö det har kommit inatt. Jag gick upp 05.45 för att göra iordning hästarna och åka iväg på pay and jump men det var bara att inse att det var bara att glömma. 30cm snö och strömavbrott på hela gården och dessutom oplogade vägar försvårar det en hel del. Jag och Frida släppte iaf ut hästarna och rastade hundarna innan vi båda drog hem och la oss igen. Vaknade sedan vid 9 och käkade frukost och sådär med barnen, Jasse och Eric. Sen har vi mest myst, eldat i vedspisen och även värmt mat där. Nu ska det dock skottas och fixas en jäkla massa, fixas i stallet, och motioneras hästar. 

Igår så skulle jag vara själv hemma med ungarna men då kom Jasse och gjorde mig sällskap och så blev även Eric kvar här så vi käkade tacos, drack lite vin, tittade på mello och hade myskväll. På dagen innan så rakade jag Mona samt longerade både henne och Latina i snön. 

Annars i veckan så har det inte hänt något speciellt.. har bara varit jobb, stall och lite fix vid vårat hus. Var dock iväg till ögonläkaren en dag med Nova så nu väntar nya glasögon för henne.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

#1 - - Emma:

Har ni köpt nytt hus? Eller är de fortfarande torpet som ni köpte för många år sen? :)

Svar: Det är samma gamla hus som innan, vi köpte det för typ 3år sedan.. Tyvärr har vi låtit väldigt mycket andra saker komma emellan och därför är inte huset färdigt än. Men hoppas att det inte ska dröja allt för länge tills det är inflyttnings klart :)
Sophia