Helg

Så var även denna helg över, ska strax gå och lägga mig men först ska hundarna rastas en sista gång.
Har haft en grym helg i vanlig ordning som inleddes med att sluta lite tidigare på jobbet i fredags för att ålka och hämta ut våran nya bil på en av de andra Kvd anläggningarna. Är helt jävla kär i bilen. Vi åkte sedan hem, åt tacos hos min mamma med hela gänget och sedan åkte jag, Markus, Nova och Eric vidare till nyköping för att överraska Amanda med lite presenter och umgås med dem hela kvällen.
Igår hade jag sovmorgon och jag och Nova vaknade kl 11.30.. galet. Spenderade sedan dagen med höststädning på gården och så byggde vi upp en lydnadsövning på den nysladdade ridbanan som Mona, Latina och Lady fick jobba på sen. 
Åt middag hos mamma med hela gänget igen och åkte sedan till Amanda och Rasmus igen. Eric blev kvar där när vi åkte hemåt och jag och Nova käkade pommes i bilen medans Markus körde hem oss.
Idag har vi varit på taxinge slott, det blev jag, Markus, Nova, Adde, Arian, Eric, Amanda, Signe, Jasse och Erik som åt fikade och hade det mysigt där. Väl hemma sen så longerade jag Latina och åkte till veterinären med Cheyenne och Benny för en sista dräktighetskoll som gick super till min stora lättnad. Linda och Sanna red ut på Mona och Rocky samt fixade stallsysslorna så när jag kom tillbaka kunde jag gå in och äta middag direkt med alla som var med på slottet förutom Amanda och Signe + att min mamma var med. Sen har vi haft filmmys ikväll.

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

#1 - - Anonym:

Istället för att ”hämta” ut en ny bil och festa varenda helg så kanske ni ska bygga klart erat hus för eran dotter skull? Och flytta hemifrån istället för att bo med mamma? Inte avundsjuk men det kanske är dags att se verkligheten..

Svar: Skönt att du behövde förtydliga att du inte är avundsjuk, jag tror annat. Ha en bra dag och nästa gång du vill kommentera kan du ju skriva vem du är om du vill att jag ska kunna ta dig seriöst :)
Sophia

#2 - - Maria:

Till anonym!
Jag kan även förtydliga att Sophia och Markus inte bor med mamma. Dom bor i ett eget hus på gården. Och vad gäller Nova så går det absolut ingen nöd på henne. Hon har det säkert så mycket bättre än många andra barn. Två föräldrar som älskar henne och en mormor som umgås med sitt barnbarn så mycket som jag bara kan. Vi är en familj som gillar att umgås och ställer upp för varandra.
Kommentera inte om du inte kan stå för det du skriver.