Onsdag

Mina två dagar ledigt försvann snabbare än vad jag han reagera typ. I måndags tävlade vi iaf som jag skrev. Frida och Lady var först ut av oss och fick till en bra runda, dock med en rivning. Sen skulle jag rida Latina, hon var sjukt seg på framhoppningen, fick inte alls fram henne.. dock så kändes hon bättre när jag kom in på banan, hoppade hinder nr 1, fick henne förbi utgången där hon brukar bråka utan problem, hoppade hinder nr 2 och sen låg vi stort in i kombinationen som var nr 3 så jag lättade lite i handen för att hon skulle gå av. Dumt gjort. Såklart så tvärnitade hon och smet åt sidan så att jag landade i sanden. Suck. Varför gjorde jag så? Och ja, jag veeet att ni tänker att "hur orkar hon" "hästen är hopplös" "det kommer aldrig att funka" osv. Men såhär är det, jag blir aldrig ledsen efter ett dåligt resultat med Latina.. det kom jag över för längesen. När det händer något så beror det på mig. Man kan inte göra fel på henne och gör man det så får man skylla sig själv, så enkelt är det faktiskt. Så snälla, sluta predika för mig om vad jag borde göra med henne för jag vill faktiskt inte höra. Okej?
Grattis till bästa Issa iaf som tog hand om 2a platsen!

Igår så var Linda snäll och tog utsläppet och jag hade sovmorgon med Nova.. sen gick jag ut i stallet med Frida.. fixade alla sysslor samt longerade Latina och Lady med repinspänningen och Mona med gougen, Latina och Mona fick även skutta över ett litet cavaletti hinder med vattenmatta under. Tog sen med mig Nova, Adde och Arian och åkte och hälsade på Markus på jobbet innan vi åkte och handlade. Var sen ute och gick med Markus och hundarna på kvällen, tog in hästarna och så la vi oss ganska tidigt.

Idag var jag och Frida i stallet rätt tidigt, fixade alla sysslor (hästarna har vilodag) och passade barnen och när våran mamma sen kom hem så fick hon ta över barnen så åkte vi en sväng till Hallstahammar, sen till Strömsholm där vi tittade på ridstövlar och åt lunch innan vi åkte hemåt igen. Jag har sen tränat och hängt med barnen samt duschat leriga hästar vid intag... Nu jobbar jag.. började kl 20 och går av runt kl 6 imorgon bitti.

Mitt hjärta ❤️
(null)
(null)

Stackars barn som blir bländade av solen 😂
(null)

(null)

Adde hjälpte till med sin favorit häst, Mona ❤️
(null)
(null)
(null)

Latina ❤️
(null)