South swedish rally

Hej på er!
Helgen har varit full med saker att göra, därav kass uppdatering här. Ska försöka att komma på hur jag ska lyckas att komma ihåg att blogga även när jag är borta, men det är såklart lättare att bara slänga upp saker snabbt på insta (ni följer väl mig där - sophiakarlssoon).
 
Hur som helst så sov vi hos Markus föräldrar i Småland i onsdags innan vi åkte vidare till Karlskrona på torsdags morgon. Väl där nere så väntade anmälan och efter det recce av 4st stäckor med ett litet lunchuppehåll, sen checkade jag och Ida in allting som vi behövde ha koll på inför start, sen åkte jag till och handlade och efter det vidare till boendet med hela Markus team och så grillade vi hamburgare och hade mys på kvällen.
Fredag började reccen kl 8 och då var vi på plats på första sträckan och sen körde vi igenom alla de sista sträckorna innan det var dags för start kl 14.30.
Första sträckan gick bra, vi hade 7e tid i JSM otrimmat och kände oss väldigt nöjda med det, sedan var det dags för SS2 som även den kändes bra i 4km tills Kevin helt plötsligt får växelspaken i handen när han ska växla och vi kom in i en ÖH1 (för er ej rallyfolk så är det en 90graders sväng) på femmans växel, vi studsade över några stenar in på en stickväg där vi sen blev ståendes då höger framhjul var intryckt. Vi fick stå många timmar i skogen då sträckan skulle gå två gånger och vi fick inte ta in buss och släp för att hämta bilen förens efter andra varvet. Som tur är träffade vi på ett härligt gäng som bjöd på korv och dricka, så guldvärt verkligen!
 
Mekanikerna fick sedan mecka en stund in på natten för att vi skulle kunna starta om på lördagen och jag åt sen middag på Max med Markus, Eric och Henke innan vi åkte till boendet och sov.
Lördagen flöt sen på, vi hade några bra tider men eftersom att vi fick 20min i tidstillägg från fredagen så kände vi att vi inte hade något att förlora på att testa gränserna lite så vi var av vägen lite smått två gånger men ingen fara på något sätt. I mål kom vi med värdefulla mil i bilen så en nyttig tävling trots att en klen jäkla växelspak förstörde för oss.
 
Markus däremot levererade sin första pallplats med nya bilen och blev 2a i JSM trimmat, så glad för hans och Henkes skull verkligen! Så värda det efter allt strul som varit och jag om någon vet hur mycket tid och andra saker som Markus offrar för att få ihop sin rallyåkning.
 
Trasig bil ute på sträckan efter att växelspaken gått sönder...
 
Vårat team
 
Markus & Henke