Hästarna

Medans jag var borta onsdag-söndag morgon så hade Frida hand om alla hästarna, de fick longeras och joggas och det var knappt att jag fick tillbaka Mona efter det. Frida blev nämligen lika kär i henne som jag är under de dagarna som hon fick ha henne för sig själv, haha. I söndags så snodde jag iaf tillbaka henne och red vi ut tillsammans på Mona och Lady medans Bananja fick longeras över lite bommar. Igår så fick Mona vila och Bananja och Lady fick gå ett pass på ridbanan, ikväll däremot väntar Pontusträning och jag tänkte ta med mig både Mona och Bananja faktiskt.
 
För övrigt så känns hästarna väldigt fina just nu, min plan är dock att Mona ska få gå någon tävling till och sen blir det ca 2 månaders bete för henne. Sjukt trist och jag kommer att sakna henne men hon är så värd lite vila och massor av gräs. Hoppas dock att Anders har byggt höga staket detta år så att alla slipper fånga henne när hon rymmer tusen gånger denna sommar med.. tur att dom vill ha henne på bete där för jag tror inte att någon annan hade stått ut men jag skyller på dom som inte lärt henne att gå i hage ordentligt när hon var liten, haha (dom är uppfödare till henne). Nej men, det är verkligen guldvärt att hon får gå hos dem med sin syster på bete även detta år!
 
Fölisarna mår även de bra, dom går tillsammans i hagen nu och har börjat att leka lite tillsammans. Ina är svin tuff medans Lala är försiktigare. Ina har dessutom börjat att tappa sin fölpäls, ska bli spännande att se hur hon ser ut under men än så länge så ser det ut som att det kommer fram någon form av svettfux men vi får se!
 
Ina ♥
 
Lala ♥