Älskade fredag

När jag vaknar på morgonen är jag helt död, trycker av typ 5st larm på mobilen innan jag ens orkar sätta mig upp men idag kändes det lite bättre när jag insåg att det är fredag!
Efter att jag hade fodrat och släppt ut hästarna så lämnade jag alla barnen och åkte vidare mot jobbet, har en del att jobba undan inför helgen.. jag hatar nämligen att lämna saker ogjorda över helger. Inte lätt att leva upp till dock.
 
Vädret idag är skit tråkigt, grått och lite småregn.. jag hoppas att det är bättre i eftermiddag när jag ska motionera hästarna. Frida har varit sjuk i några dagar så jag misstänker att hon fixar stallsysslorna och sina hästar under dagen så jag blir nog själv i stallet ikväll. Men det är rätt skönt att vara själv i stallet ibland, då lyssnar jag alltid på poddar och chillar runt i min egen värld med alla våra fina hästar.
Idag är förresten Cheyenne beräknad att föla! Inte för att jag tror att fölet behagar att komma ut idag men ändå.
Cheyenne tokrullar sig i den värsta leran man kan hitta i hagen varje dag just nu så att jag blir tvungen att stå i världens dammoln och borsta henne varje kväll. Så charmigt, men hon är verkligen en härlig häst så det är mysigt att hänga lite med henne.
 
Just nu har jag lunch men sen ska jag fortsätta att jobba på tills det är dags att hämta barnen, Nova är mindre charmig just nu kan jag säga för hon har kommit in i någon 2-års trots där hon tror att hon kan göra precis allt själv och blir tokig när hon inte får exakt som hon vill. Spännande med alla dessa faser ♥