Fredag

Jag är så trött. Släpade mig ur sängen för att hinna in till jobbet i tid, jag öppnar nämligen även idag. Jag slapp iaf att ta hästarna denna morgon då Hovslagaren ska komma så det får Frida sköta idag eftersom att hon är sjukskriven (hon har opererat näsan, inte för syns skull utan för luftvägarnas skull). Nu väntar en stressig dag innan jag sen äntligen får ta helg! 


Igår så fick Frida göra iordning samt skritta fram/av hästar till mig för att jag skulle hinns med alla. Det gick rätt smidigt. Jag började med Bananja som var jätte fin, tog sen Lady som jag inte ridit sedan Frida precis köpte henne typ, gick iaf bra det med. Sen tog jag den bästa, Mona! Att rida på henne efter några andra gör bara att man uppskattar henne ännu mer, hon är så fin att rida! Skulle sen ta Molly men hon hade skorna lite på sne så hon fick vila, avslutade sedan med Jakob som har gjort fler framsteg. Nu går skritt och trav helt okej och istället för att sura direkt när man lägger till skänkeln så ser han stundvis rätt nöjd och glad ut. Sen var det dags för nattning och efter det åt vi en sen middag.