Fredag

God morgon!

Eller.. jag har varit uppe sedan kl 7 då jag hade lovat att gå över till min mamma då eftersom att hon skulle åka iväg och jag ska passa barnen. Nova somnade om i sin säng där inne direkt och jag fodrade och släppte ut hästarna, efter det så dukade jag och små grabbarna fram frukost och tittade på Pippi Långstrump på tvn, sen vaknade Nova för en liten stund sen så jag har precis gjort iordning henne och nu äter hon youghurt och flingor till frukost.
Det är så roligt nu när man verkligen förstår vad hon säger och vill, hon väljer frukost själv, väljer kläder, väljer hur håret ska sättas upp osv... Gulligast är dock när hon säger typ "mamma är så fin" när jag sminkat mig eller har klänning, så gullig och så sjukt snäll och hjälpsam, dock med ett sjuhelsikes humör! Men det är bra, man ska säga ifrån och veta vad man vill :)

Idag väntar (förutom att vara barnvakt åt grabbarna) stallfix och ridning samt massa annat fix hemma. Markus och Eric ville sen gå ut och äta ikväll men vi får väl se om det blir så eller inte.

Igår så fick Bananja och Lady gå en ordentlig skritt/trav tur i skogen på små stigar och verkligen lyfta på fötterna, nyttigt för dem! Jag hade dessutom Molly på släp så hon hängde på hela turen.
Efter det så jobbades Jakob på ridbanan, han var väldigt bråkig till en början men efter att ha fått göra av med all energi så blev han väldigt lugn och snäll tillslut.