Lagom trött

Jag fick inte mycket sömn inatt.. hämtade en sovande Nova hos min mamma och gick sen direkt
ut och la mig (och henne, hon somnade om på 2 sek) vid 21.30, när Markus kom hem runt 00.15
så låg jag fortfarande vaken och kunde inte alls somna (jävla adhd-hjärna), efter att ha pratat med
Markus lite så somnade jag iaf tillslut efter någon timme, vaknade sen av alarmet kl 02 då jag kollar
på Latina i kameran, somnade om, vaknade kl 03 av att Nova vaknade och ville ha välling, jag tittade
då även på Latina i kameran när jag ändå var vaken, somnade sen om och vaknade kl 04 av att det
var dags att kolla på Latina igen, sen kunde jag inte somna för att Markus hade någon sjuk svettattack
och bara kom närmare och närmare mig så jag låg liksom halvt utanför sängen innan jag fick nog och
puttade bort honom, 10min senare så låg han så igen.. jag puttade bort honom och sen var han där igen..
då skrek jag åt honom men 10min senare så var han ändå tillbaka. Så fortsatte det tills det var dags att
gå upp 05.30. Jag var lagom död och hade lust att slå Markus i huvudet med något hårt när han tjatade
om att jag skulle gå upp...
Trots det så kom jag upp i bra tid, kunde släppa ut hästarna i lugn och ro och sen hämta barnen och
lasta in dem i bilen (lånade mammas bil för min har jag inte fått tillbaka ännu minsann) för att åka mot
dagis och skola, nu är jag på jobbet där jag kommer att befinna mig fram tills typ 15.30.
 
Igår så red jag på ridbanan med Mona, hon var en stjärna som vanligt! Hon är väldigt lättlärd och 
så himla härlig att rida. Just nu har vi börjat att jobba med skänkelvikningar, lite förvänd galopp
och så har hon lärt sig att rygga. Super duktig! Jag hoppade även några få språng och även det
gjorde hon bra. Ska inte tjata men jag älskar den hästen ♥ Frida red Molly samtidigt också, sen
longerade vi Bananja och Lady.. då såg jag något konstigt med Bananja, alltså hon är inte halt eller
så men någonting ser ojämnt ut. Kan ju vara vad som helst, typ träningsvärk, en sträckning,
överansträngning.. ja vad som helst. Hon fick stå med spiktäcket efteråt igår och så masserade jag
lite. Vi får se hur hon ser ut ikväll men jag kan såklart inte åka iväg och tävla med henne om hon
inte ser 100% okej ut. Jävligt pissigt när vi har div 2 final på måndag men att mina hästar mår bra
är ju självklart viktigare än allting annat. Så om någon har en häst ni vill låna ut som går 115cm stadigt
så får ni gärna höra av er till mig ;) Nu ska jag jobba, får fundera vidare på detta senare!