Här var det tomt

Har helt glömt bort att jag har en blogg under helgen. Hur som helst så var jag iväg på Strömsholm i fredags tillsammans med Anders och visade hans 3-åring Calle. Han visades först av alla vilket gjorde att banan inte var klar när de tog in oss, de fick bära in fler bommar efter att han hade hoppat fram, domarna fick gå och läsa regler under tiden och ja, det var väldigt störande.

Lördagen spenderades även den på Strömsholm fast tillsammans med mamma, Frida, Nova och Arian, vi tittade på fina hästar, fikade och sådär.
Väl hemma sen så fixade vi stallet hemma och hoppade Bananja och Valle.
Super kul då båda var jätte fina!

Igår, söndag så var det dags att visa Mona på Strömsholm. Hon inledde bra, var glad och brallade till lite när vi släppte henne, hoppade fint de tre första sprången. Sen ville domaren att hon skulle hoppa utan stöd från mig genom hindrena, då stannade hon. Lät henne komma igen och gav henne stöd igen och då hoppade hon okomplicerat. 
Men domarna gillade inte hennes försiktighet utan tyckte att hon var oengagerad och oelastisk. Väldigt tråkigt men samtidigt så lägger jag ingen vikt på det eftersom att jag faktiskt ska ha kvar henne själv ändå och verkligen gillar henne.
Åkte direkt från 3-års testet och lämnade henne på bete faktiskt, det har hon förtjänat.

Idag är det jobb som gäller och Nova ska med och hänga på jobbet, även Arian ska med då dagis är stängt, Adde ska alldeles strax lämnas på skolan.
Jag ska iväg på lunchen och köpa lite foder och sen när jag slutar jobba så ska jag åka och hälsa på Mona och lämna fodret.

Sen får vi se hur dagen fortsätter efter det :)

<3