Torsdag

Jag tappar helt koll på vad det är för dag när jag är ledig men kollade precis i kalendern och konstaterade att det är torsdag idag tydligen!


Idag har jag fått lite bra saker gjorda, började dagen som vanligt med fodring och utsläpp, gick sen in och åt frukost med alla barn och Markus då min mamma skulle iväg så vi skulle ha alla barnen hela förmiddagen.
När vi ätit så bäddade vi ner Arian i soffan framför Netflix (han är sjuk) och så klädde vi på Nova och Adde som fick följa med ut. 
Jag tog in hästbilen i tvätthallen och städade den invändigt och tvättade den utvändigt, det var välbehövligt och tog en jäkla tid! När det var klart så gick jag till stallet med Nova sovandes i vagnen, mockade och gjorde alla stallsysslor och sen kom Frida. Vi sladdade ridbanan och började sedan att rida. Jag tog Mona först och då tog hon Valle, jag jobbade mest med att träna på galoppfattningar i vänster varv, i höger är hon klockren men vänster funkar sådär efter vilan, annars var hon super fin som vanligt!
Sen släpptes dom ut i hagen igen och jag red Bananja och Frida red Lady, då jobbade jag basic med övergångar, tempoväxlingar, skänkelvikningar, halter och ryggningar, hon kändes väldigt taggad men fin! Red henne i Monas remont träns och det verkade hon trivas med! Efteråt så fick hon inviga det nya spiktäcket, hon brukar ju vara lite kinkig så ville ha ridit henne innan första gången men hon var cool lugn och stod där helt avslappnad och verkade tycka att det var super skönt! Ska lägga på det innan ridpasset imorgon :)

Frida åkte sedan hem och då roade jag mig med att hänga upp en miljard täcken, sätta upp hyllor i nya sadelkammaren tillsammans med mamma och sen målade jag det sista så imorgon hoppas jag på att vi kan skruva upp sadelhängare och krokar så att vi kan börja flytta in grejer! Vore grymt skönt!

Var inne sen och åt glass med Nova och busade lite, sen äta sen middag och betala räkningar innan det var dags för intag av hästar samt kvällsfodring!

Nu ligger jag i sängen, Nova somnade precis, Tezla ligger och tuggar på ett ben och Markus står i duschen.

Nova är för övrigt hopplös just nu, hon tog sönder ett vinglas för sin farmor för någon dag sedan och hade idag sönder en tallrik för sin mormor... riktig marodör-unge! Dessutom så är hon skit kaxig och slår både Adde och Arian nu när dom inte gör som hon vill, andra barn är hon dock jätte försiktig med... och säger man åt henne så skrattar hon. Well, well hon lär sig nog snart bara man är tydlig med vad som är rätt och fel hela tiden, i övrigt så är hon världens roligaste och snällaste <3