Lördag

Sovmorgon ♥
Mamma var snäll och tog morgonfodring och utsläpp idag samt rastade hundarna tidigt imorse så jag fick sova
ut vilket var helt underbart! Var dock vaken mellan 04.30 och 05.30 då Novis var hungrig och ville ha ny blöja
men vi somnade om gott sen.
 
Dagens planer är att vi ska ut och gå 5km rundan med hundarna samt kidsen och sedan ska stallet fixas.
Sedan i eftermiddag så ska jag och Frida rida ut på Bananja och Valle. Blir mys!
 
Ska nog ta och baka lite äppelpaj också så vi kan ha lördagsmys framför gladiatorerna ikväll.
Inatt kommer Markus hem igen, får hålla tummarna för att det går bra för honom och Dennis i Karlstad idag!
 
Fredagsmyset igår!
 
#1 - - Tina:

Grattis till lilla Nova! Kan inte du skriva lite om hur det går att rida efter förlossningen? Gör det ont? Blöder man mer? Vad finns det för riskermed att börja rida för tidigt? :)

Svar: Tack så jätte mycket :)Alltså för mig går det ju jätte bra, har inte haft några problem mer än att ett stygn gick upp efter första gången vilket gjorde lite ont efteråt faktiskt. Annars har jag inte haft några problem alls, har inte haft ont och det har inte kommit något blod.
Risken är väl att man kan överanstränga sig och få framfall, annars tror jag inte att det är någon fara om man nu inte har massa stygn.. Jag har fortfarande stygn men de sitter inte så att jag störs av dem :)
Sophia