Tisdag

 
Alltså allvarligt, SNÖ!?
Jag orkar inte. Jag var så glad igår för att det började smälta undan och att det blåste så mycket att det
torkade upp hyfsat.. nu blir allt bara blött och jävligt igen. Ge mig vår nuuuuu, tack.
Imorse lyckades jag fixa allt med hundarna och hästarna utan några missöden med att Tezla tog sönder något.
Hon är så sjukt pigg, glad och överbusig på morgonen, känns som att en hel natts sömn är för mycket för hennes energi.
 
Idag är planen att jobba 7-16 och sedan åka hem och fixa stallet och rida.
Igår så hade Frida fixat stallet när jag kom så sen red vi ut och joggade på grusvägarna med Bananja och Valle
och avslutade sedan med att hoppa terränghinder ute på en åker, kan säga att vi hade två överlyckliga bockande hästar.
När vi var klara med dem bytte vi hästar och red iväg och klättrade med Latina och Bira istället, även de
fick jogga lite på grusvägarna. Väldigt fina hästar denna dag!
 
Jag spenderade sedan kvällen med att tvätta, vika in tvätt i garderoberna och även att damma och dammsuga.
Undrar ibland varför jag inte skaffade en kille som är lite huslig, när två slarviga, stökiga människor med för
mycket att göra bor tillsammans med två schäfrar så blir det lätt kaos kan jag säga. Nu är det rätt fint igen iaf!
 
Mina ♥
 
#1 - - Helena:

Det är precis likadant hemma hos oss! Ingen har varken tid eller ork till att hålla hemmet i bästa skick, men jag försöker se det som att vi har roligare saker för oss än att städa ;) Vem bryr sig om lite skit under mattan egentligen? ;)

Svar: Haha, ja det är ju sant faktiskt! Jag får ju dock ångest när jag ser hur fint alla andra har det ;)
Sophia