Helg

 
Den här helgen blev inte riktigt som planerat, söndagen var planerad som en välbehövlig lugn
dag där jag äntligen skulle få sova länge och vila... men nej, det höll ju inte som vanligt.
 
Lördagen bestod iaf som planerat av en dag med tävling på Värmdö.
Hade med mig både Latina och Bananja, Latina var felfri och super fin i 115cm först och sedan hade
hon två ner i 125cm men de nerslagen tar jag på mig, hon var verkligen fantastisk att rida på denna dag!
Bananja däremot var inte speciellt fantastisk kan jag säga.
Red 125cm och 130cm på henne men utgick från båda... Hon överhoppade sig något sjukt, bara
slängde sig, studsade och var helt jäkla oridbar. Nä fy vad ledsen jag kände mig över henne.
 
Ska rida henne för Malle imorgon och se vad hon säger, sedan blir det förmodligen ett besök hos Koko
och se om han hittar någonting för hon kändes långt ifrån normal!
 
Väl hemma igen så fixades stallet och alla hästarna motionerades och sedan fixade vi en mätning
med hjälp av våran grymma granne och sedan åkte jag och Frida och handlade och lagade sedan
tacos innan jag däckade i soffan.
 
Idag blev det uppstigning kl 6, sedan åkte jag och mamma mot Småland med Louis bak
i bilen. Lämnade nämligen tillbaka honom då det visade sig att "ponnyn" är 152cm stor och även
om han har mätintyg som gäller i två år till så känner inte jag för att lura någon stackars familj som
vill ha en fin ponny utan han fick helt enkelt åka tillbaka. En häst på 152cm med ponnykropp vet vi ju
alla hur mycket värd den blir i slutändan.. inte mycket. Synd på en så fin liten häst dock då jag verkligen
gillade honom och hoppades på att få till en lösning med ägaren för att köpa honom ändå men så
blev det tyvärr inte. Passade även på när vi ändå var i Småland att äta lunch och fika med svärmor
och Markus syster Sofie innan vi sedan åkte hemåt igen, blev 90mil körda och vi var hemma till 20.00
igen. Tur att Frida var snäll och motionerade alla hästarna samt tog en visning!
 
Nu är det film och följa valvakan som gäller! Kommer nog dock däcka snart så sjukt trött som jag är!
 
Louis