Svar på kommentar ang Bananja

 
Har ingenting annat roligt att berätta för er just nu så tar och svara på en kommentar istället! :)
 
Kan inte du berätta mer vad vet. Hittade på bananja? Var hon halt/markerade på böjprov osv? :-)
 

Anledningen till att jag åkte och kollade henne på klinik var för att jag kände det lite som att hon "sprang ifrån sina bakben" lite när jag ville samla henne, kunde även känna det lite när jag svängde snävt, red små volter och liknande, jag tyckte även att hon hade börjat överhoppa sig mer igen vilket jag hade lyckats jobba bort innan.
För ögat syntes det ingenting och alla trodde att det berodde på pälssättningen bara (som hon är känslig för) men för att vara på den säkra sidan så åkte vi in och kollade henne ändå.
 
Veterinären böjde alla ben men kunde inte se något fel på böjprovet utan där var hon klockren vilket såklart kändes skönt men jag ville ju ändå hitta någonting. Vi longerade efteråt och inte heller där syntes det något men när hon fick gå in på lite mindre volt så tyckte han att hon kanske blev lite långsam när hon skulle skjuta på med bakbenen och det kunde han även se lite i övergångarna. Alltså inte halt men långsam.
Vi testade att bedöva och då kom hennes vanliga härliga påskjut fram och då syntes det skillnad mot hur hon
var innan. Vi konstaterade att det handlade om att hon har överansträngt bakknäna lite och jag fick sedan välja på att behandla henne eller att bara ställa av henne ett tag men jag valde att behandla och ta 2 veckor med skritt och sedan börja trava den 3e veckan. Nu har jag dock valt att ta igångsättningen lugnare då jag inte ser någon anledning till att stressa igång henne när hon ändå skulle få lite vila nu i vinter så hon skrittar även den 3e veckan (nästa vecka alltså) och då har vi även bokat in ett återbesök för att vara på den säkra sidan.
Efter det är hon förhoppningsvis helt återställd vilket jag hoppas då hon är en bomb just nu men hon ska få gå på halvfart i hela December är tanken i vilket fall just för att få lite återhämtning efter ett väldigt utvecklande år för hennes del!