10 saker som gått fel idag

 
1. Rider ut och konditonstränar på Latina, hon är på dåligt humör och gör sliding stops på löpande band.
    Hon avslutar sen med att slita så hårt i gougen (har alltid gouge på henne när hon rids ute) att den här
    ringen som sitter på sadelgjorden slits loss. Amen tack, jätte kul att köpa en ny sadelgjord (det här var
    andra gjorden på 2 veckor som hon gjorde detta med. (Absolut inga klena sadelgjordar utan rejäla i läder).
 
2. Kommer tillbaka till stallet och Bira är inte i sin hage. Letar och hittar henne springandes ute på vägen.
    Får tillslut med lite hjälp av mamma tag i henne och kan ställa in henne, hon hade pajat grinden i sin hage.
 
3. Tar in Bananja för att konditionsträna, då har hon tappat en sko. Som "tur" är var det dock en baksko
    så bestämmer mig för att jogga henne i paddocken ändå.
 
4. Ställer Bananja i gången och upptäcker att hon är brunstig, hon pissar ner hela gången och står och
    trycker sig mot Lotus boxvägg hela tiden så att hon lyckas få ett skav mitt på rumpan.
 
5. När jag ska sitta upp så är Bananja plötsligt väldigt rädd för uppsittningsbänken och försöker att springa
    iväg flera gånger. Tog väl ca 10min att komma upp på henne.
 
6. Red med pannlampa då det var rätt mörkt, helt plötsligt så lossnar hela lampan och hänger på sned
    och slår lite mot min hjälm medans jag försöker få tag på den. Bananja får såklart panik och halvt skenar
    i paddocken tills lampan ramlade av.
 
7. Satt av och hämtade lampan, satte på den igen och när jag ska sitta upp så är hon rädd även för den
    uppsittningspallen som står i paddocken och betedde sig illa igen. Kom dock upp på typ 5min.
 
8. När jag skrittar av så tar jag upp mobilen för att ringa Frida och planera morgondagen, då dör telefonen
    med 40% batteri. Love iphone.
 
9. Ska sen lägga ut hö i alla hagar men det är såklart punka på hökärran och det var något cp med det 
    så Markus kunde inte fixa det direkt.
 
10. När jag kvällsfodrar och fyller på alla vattenhinkar så lyckas jag såklart hälla vatten över hela mig.
 
Nu blir det godnatt! Ska försöka att inte slå ihjäl mig på väg till sängen.