Reg tävling Södertälje ridklubb

 
Igår var jag som ni vet på hemmaklubben Södertälje och tävlade då det var dags för andra omgången
av div 2 där jag rider i laget. Alltid lika härligt att tävla på hemmaplan!
 
Inledde dagen med att rida 100cm på Latina som gjorde en super lugn och stabil runda och blev placerad
som 5a! Duktig tjej!
Red sedan 110cm på henne och hon var lika fin där, hade dock ett oturligt ner på en oxer precis vid läktar-
långsidan, vet inte riktigt varför vi rev den då vi låg väldigt bra. Är hur som helst super nöjd med henne även
om hon bara fick gå små klasser denna helg för att känna att det är lätt efter att ha gått lite tuffare ett tag.
 
Sedan var det Bananjas tur, började med att rida 110n på henne och hon var lite knepig på framhoppningen,
sådär som hon har varit sista veckan hemma och det gjorde att jag red väldigt passivt = inte bra!
Fick en lugn och stabil runda men red jävligt dåligt och satte henne lite i skiten på linjen in i kombinationen
så hon rev a-hindret. Borde ha ridit på 6 språng men red på 5 då det blev perfekt på Latina men på B
hade jag för dålig galopp så borde ha ändrat min plan eller helt enkelt galopperat ordentligt.
Jävligt trist att ha 4 fel i en 110 på henne.
 
Sedan var det lagklass i 110, där red jag ordentligt och satte en klockren felfri runda. Skönt!
Även Rebecca i mitt lag var felfri och sedan hade vi en med 4 fel och en utesluten så vi slutade på 4 fel
och en 5e plats så vi är vidare till finalen eftersom vi var 2a första omgången.