Fredag

 
God morgon!
Jag försov mig lite imorse (skyller det på Markus som höll mig vaken inatt) men fick ihop morgonen
rätt bra ändå faktiskt, släppte ner alla hästar nere på betet där de ska gå medans jag är borta i helgen.
Amanda ska longera tjejerna och Frida ska rida Lotus under tiden.
 
Jag jobbar 7-16 idag och sen åker jag direkt mot Småland. Ska spendera helgen där med Adde,
Markus och Markus familj.. Blir även lite rally på lördag :)
 
Igår så red jag ut med Amanda, hon på Latina och jag på Lotus.. Blev en lite lugnare joggingtur
men hästarna verkade uppskatta det. Efteråt så longerade jag Bananja i pessoa-selen och fixade
det sista i stallet..
 
Gick sen in och började packa, var på lite halv-surigt humör och hade inte lust med någonting annat
än att bara gå och lägga mig. Hade dessutom varit lite gnällig mot Markus på dagen via sms så ville
inte ringa honom och prata som jag brukar göra på kvällen heller.. Blev därför så sjukt glad när Markus
helt plötsligt kom och överraskade mig (han bor ju i Örebro = 1,5 timmes åkväg). Vi har inte hunnit setts
alls på hela veckan, knappt ens hunnit prata i telefon då båda har haft en stressig vecka och för mycket
att göra så det blev iaf ett bra slut på dagen med massor av skratt och tokigheter som vanligt.
 
Tack för att du finns underbara jävla människa.
 
#1 - - Ida :

Hur länge brukar du longera i selen ungefär?

Svar: Ungefär 20min vanligtvis, beror lite på hur hästarna är för dagen men oftast så blir det nog 20min :)
Sophia