Torsdag

 
Hej på er!
Jag gick och la mig hyfsat i tid igår för att vara lite utvilad idag, men det verkar inte ha fungerat...
Var som en zombie när det var dags att gå upp ändå.
Jobbar som vanligt till 16 idag och sen blir det stallet och rida hästarna och fixa allt annat.
 
Igår så tömde jag och Frida ur två boxar hemma och fyllde upp med spån istället, äntligen!
Hej då äckliga halmpellets! Bara tre boxar kvar att göra samma sak med.
 
När stallet var färdig-fixat så red vi ut på grusvägarna och galoppjobbade, Frida på Lotus och
jag på Latina som var riktigt laddad och bockig. På slutet när jag fick tag i henne lite bättre så
jobbade hon på riktigt bra men hon hade hela tiden ett jäkla tryck!
 
Sen blev det en lång barbacka tur i skogen, Frida på Molly och jag på Rolle. Hur mysigt som helst!
 
Efter det så satte jag sen igång och rakade Bananja (det var på tiden), hon var super duktig
och jag kunde raka henne i hela ansiktet helt utan problem. Dock så tyckte hon det var
läskigt att klippa benen men det gick iaf hyfsat, tror inte klippningen blev 100% på benen bara.
När jag sen höll på med lite finslip på henne så blev det kortslutning i klippmaskinen och så
bara dog den, inte gick det att få igång den igen heller. Suck! Den är nästan helt ny.. tror det
här var 5e gången jag använde den totalt.
 
När jag var klar med klippningen så var klockan 21.30 så då kvälls-fodrade jag alla hästar och
gick och la mig själv också.