Trött och ont i kroppen

Förstår inte varför men den senaste tiden så har jag haft jätte ont i kroppen,
det är jätte jobbigt eftersom att det gör min kropp så orkeslös.
Om det inte är bättre efter den här veckan så måste jag nog gå ner till sjukhuset
eller vårdcentralen. Men nog med tråkigheter nu...

Idag har jag jobbat 7-12, jobbade med Jennica och det flöt på riktigt bra så vi
blev klara med allt rätt fort. Åt sen lunch med Pelle och Tony och pratade en
massa innan jag åkte hem och fixade allt i stallet hemma, mockade och gjorde
mat och sådär. Efteråt så red jag hästarna.

Började med Celine, red ett pass i paddocken.. Gjorde en massa övergångar,
halter och galoppfattningar från skritt. Red sen igenom LB:1 programmet som
jag har tänkt att hon ska gå inom en rätt snar framtid.. Hon var super fin! v

Red sen Rolle, red ett pass i paddocken på honom med.. Han var rätt stark
och jobbig i början men efter en massa galoppjobb och flyttande framåt och
tillbaka för skänkeln och en jäkla massa böjande hit och dit och dessutom
tusen övergångar för att få honom lite mindre stark så blev han fin.
Gjorde då lite mer öppnor och slutor, så som dom ska vara vid tävlingar
och då var han fin. Så dagens pass var mest lösgörande och lydnad.

Avslutade sen med att rida Latina, för henne blev det ett pass på åkern idag.
Mycket galoppjobb, öka, minska, korta, länga hela tiden för att få henne mer
framme för skänkeln. Just det är det stora problemet med henne, hon är het
att rida men ändå så tar hon inte riktigt skänkeln, hon vill hellre studsa än
att ha ärlig bjudning framåt. Men hon blev fin och väldigt trött av all galopp,
travade sen av henne i låg form sen.

Nu ska jag titta på idol och trösta min trötta kropp med lite godis och Ben&Jerrys,
så puss på er!


Var såklart tvungen att pussa en massa på min favorit JW idag när jag var
på jobbet. Åh, vad jag tycker om den hästen.
Bilderna är från i vintras när vi hade hoppat.