Dressyr är skit

Ibland undrar jag verkligen varför jag håller på med dressyren,
vad är det för mening?
Har man en häst med bra, känd stam eller om man råkar heta typ
Minna Telde eller Per Sandgaard så vinner man varenda klass man ställer
upp i. Men om man har en liten och kompakt häst men som är otroligt
rörlig och fin men som råkar vara ett eng.fullblod så sjunker poängen direkt.
Hur fan kan det vara så?
Det känns liksom som att det faktiskt inte är någon mening för att man kan
kolla på startlistan och direkt efter det veta hur resultatet blir.
Vet att det inte gäller alla domare, men många tyvärr.
Så som många nog förstår så är min lilla Rolle inte överpopulär bland domarna
direkt, men däremot så är Latina är mkt uppskattad.

Jaja, min häst har iaf skött sig bra idag trots det riktigt dåliga underlaget som
de hade på tävlingsbanan. Det var så djupt på vissa ställen att hästarna bara
sjönk ner i det, antar att det var som värst när jag red (3e sista startande på
hela dagen) eftersom att det hade gått två klasser innan på samma bana...
Fick iaf spendera dagen med världens bästa Emmie! v