Billiga hästar

Har just nu två billiga hästar här hemma, ibland blir jag verkligen trött på dom.
Så om det är någon som vill offra sig på en (eller två) hästar med allvarliga
problem så lägg till med ett skambud..
Nej men allvarligt. Rolle & Latina har varit rena pesten de senaste dagarna!
Tur att jag har Celine som går som en klocka, fina bebis häst.

Ibland vet jag tyvärr inte vad jag ska ta mig till med hästarna, visst att
Rolle är lite stökig ibland men han är ju inte som Latina på långa vägar..
I början av passen så lyssnar hon verkligen inte, varken på skänklar eller
någonting. Sen när jag "säger till henne" genom att vara lite hårdare så
svarar hon bara med att sparka.. och det är inga normala sparkar utan
det känns som att hon ska knäcka ryggen på mig.
Så den enda sättet för mig att få henne att lyssna är att sitta och sparka på
henne som en liten ponnyunge så att hon flyger fram i fullt race..
Efter det så kan man rida ordentligt oftast, men hur kul ridning är det egentligen
att behöva börja passen på det sättet? När hon väl blir fin sen så är ju redan
jag så trött på att ha bråkat med henne att jag inte orkar rida så mkt mer.
Det känns riktigt trist att ha den känslan...
Men, oftast så är hon så grymt fin i hoppningen att jag då glömmer bort
hur hon faktiskt beter sig ibland.. men idag var hon inte alls rolig i början
av hoppträningen, hon blev dock jätte fin mot slutet men vem orkar bråka
i en halvtimme först för att sen efter det kunna börja rida normalt?
Well, jag älskar mina hästar... mer än någonting annat, men ibland är dom
verkligen för jobbiga.