Rally SM Sandviken

Nu är jag hemma igen (kom hem inatt vid 12 tror jag det var), som dom flesta
nog vet så är jag sjuk och har varit det under hela tävlingen.
Ni kan ju tänka er hur det är att vara magsjuk och spy hela tiden och försöka att
koncentrera sig på tävlingen, tider, noter och allt runt omkring.
Ingen trevlig upplevelse alls, det kan jag lova.

Men själva tävlingen gick väl över förväntan ändå om man tänker på förutsättningarna..
Tyvärr så kommer jag inte ihåg några detaljer alls från sträckorna, mådde så jäkla dåligt
så minns ingenting förutom hur jäkla mkt jag kräktes hela tiden, men kan ju berätta hur
vi låg till iaf efter alla sträckorna.

SS1 Rörberg 1: Började med att knappt komma iväg i starten och sen kändes som att
det gick rätt sakta runt folkrace banan som det var på. Så var på 13e plats totalt i trimmat
2wd efter den.

SS2 Rörberg 2: Kändes mkt bättre än första gången och vi bättrade oss med 5sek och
låg nu på en 10e plats totalt i trimmat 2wd.

SS3 Lenåsen: Bättrade oss lite till och var efter den på en 9e plats totalt i trimmat 2wd.

SS4 Gruvan: Gick riktigt bra och vi låg efter den 5a totalt i trimmat 2wd.

Sedan var det service i 60min som jag spenderade med att kräkas och kräkas, trodde jag
skulle avlida helt seriöst. Har aldrig mått så dåligt förut.

SS5 Jäderfors: Höll kvar våran 5e plats efter den sträckan med.

SS6 Kronoparken: Vi visste redan innan den här sträckan att vi skulle tappa mkt tid
eftersom att den var så jäkla snabb och att corollerna har mkt mer effekt än våran bil.
Men det kändes riktigt bra på sträckan och vi hade nog en rätt bra tid på gång, tills Calle
tyvärr missbedömde ett mått till ett vägbyte och vi åkte i ca 70km/h förbi vägbytet och
fastnade 40m ut i snön och fick skotta. Tappade lite mer än 12min på det och låg efter den
sträckan bara 11 igen.

Sedan var det 20min service, spenderade även den med att kräkas hela tiden... kände mig
helt slut och det gjorde ont överallt i hela kroppen.

SS7 Högbo: Nu ville vi bara komma igenom tävlingen och få lite poäng för någon bra
placering visste vi ju att det inte skulle bli nu. Men låg 10a efter den här sträckan..

SS8 Smörnäs: Körde igenom sträckan utan att ta i och höll våran 10e plats.

Slutade alltså på en 2a plats i klassen och total 10e plats i trimmat 2wd.
Är nöjda med det pga omständigheterna...
Puss på er