Tisdag 23 Juni

Strömsholm

Sorry för den dåliga uppdateringen men det är fullt upp här på
Strömsholm och det strulade så mkt när vi skulle åka och allt så
har helt enkelt inte haft tid.
Ligger iaf uppe på rummet nu, ska strax sova eftersom att jag är heeelt
slut. Slipper sova själv iaf, Mikaela flyttade in i mitt rum första dagen.
Hennes rum är skit litet, får typ plats en säng därinne.. mitt är stoort med
egen dusch och toa och allt :) hehe
Hästen sköter sig okej iaf och ridpassen är rätt jobbiga, men det jobbigaste
är alla konstiga regler. blä på dom säger vi.
Kan kopiera över det jag skrev om ridpassen så ni oxå får veta :)


Dag 1
Är helt slut körd känns det som, idag har vi haft teoriprov och ridit 2 pass,
plus allt annat som ska göras varje dag.
Första passet var dressyr i ett av ridhusen, Veronica var jätte fin i början men
blev sen bara hetare och mer stressad av dom andra hästarna så tyckte inte
riktigt att vi fick något bra avslut av passet.
Andra passet var ute på en av ängarna där vi kantrade runt lite och tränade
sitsen. Där var hon istället grymt fin. Mycket lugnare och mer arbetsvillig.


Dag 2
Idag är jag helt slut, som alla andra. Benen värker och resten av kroppen
är halv död.

Första passet idag blev sitsträning, red 1,5 h utan stigbyglar.
Veronica var het och blev stressad av dom andra hästarna men ändå
mkt finare än igår.

Andra passet blev lite hoppning, började med massa bommar och övningar
och hoppade sedan några språng på en kombination.
Veronica var super fin det här passet, helt underbar.

Nu står hon i sin box och är lika död som jag, var nere och pussade på henne
nyss, stretchade, masserade och lindade hennes ben med BoT.


Förresten så åker jag nog hem en sväng på söndag tror jag, har lite halv ledig
dag så tänkte skritta Veronica en sväng och fixa i stallet och sen åka hem och
rida mina älsklingar där hemma och träffa min familj lite.. & MIN HUND :'(
faaan vad jag saknar min lilla plutte hund.
Men nu ska jag hoppa i sääängen, puss på er saknar alla redan, men hemma
igen om 17 dagar.


#1 - - EEEEEEEE:

men vad dålig uppdatering det va på den här sidan då!

#2 - - EEEEEE:

Men vad dålig uppdatering det va på den här sidan då!