30e Augusti 2009

Världens bästa Latina

Dagen började kl 05.00 idag, usch vad tungt det kändes... men upp kom
jag till slut.. Var på srk vid 6 och fodrade, började fixa Latina och mötte
upp Helena, vi åkte sen mot Strängnäs vid 7.
Eftersom att min kära lilla häst aldrig har tävlat (med undantag träningshoppningen
förra helgen) så räknade jag med lite bråk från hennes sida.
Men hon chockade mig (och alla andra) rätt rejält.

90cm clear round
:
Hon kändes väldigt spänd när vi kom in på banan men slappnade av lite medans vi
travade runt lite. Sen skyggade hon dock för en bom som låg precis utanför banan
när vi red mot första hindret så vi missade det och jag blev ju då tvungen att lägga
en volt för att komma tillbaka = 4 fel. Sen hoppade hon banan felfritt med fina språng.
Jag var såå lycklig när jag kom ut från banan!

95cm Avd.B:
Var lite mer laddad inne på framridningen till denna klass men fortfarande under kontroll
lixom... haha. Kom in på banan och herregud vilka språng, det var så hon höll på att
skjuta mig ur sadeln.. säkert minst 30cm över varenda hinder. knäpphäst
Men en felfri runda blev det och usch vad töntiga hindrena kändes... haha
Mitt leende gick från öra till öra när jag kom ut från banan, underbara fina häst!

Så en liten unghäst rosett fick vi med oss hem & jag fullkomligt älskar min 
fina häst! <3